Monday, December 16th, 2019

सेल द्वारा हॉकी विश्व कप में भारतीय टीम के लिए प्रदर्शन आधारित पुरस्कार की घोषणा

INVC,, केन्द्रीय इस्पात मंत्री श्री वीरभद्र सिंह ने केन्द्रीय इस्पात राज्य मंत्री श्री ए. साई प्रताप और सेल अध्यक्ष श्री एस. के. रुँगटा की उपस्थिति में घोषणा की कि इस्पात मंत्रालय के अधीन सार्वजनिक उपक्रम सेल, 28 फरवरी से 13 मार्च, 2010 के दौरान नई दिल्ली में आयोजित एफ आई एच वल्र्ड कप  में भारतीय हॉकी टीम को विभिन्न स्तरों पर विजय हासिल करने के लिए पुरस्कार प्रदान करेगा । सेल इस टूर्नामेंट का प्रेजेंटिंग पार्टनर है । पुरस्कारों की घोषणा निम्नलिखित श्रेणियों में की गई है: विश्व कप जीतने के लिए एक करोड़ रुपये। -फाइनल में पहुँचने के लिए, 50 लाख रुपये का पुरस्कार. - सेमी फाइनल में पहुँचने के लिए 25 लाख रुपये का पुरस्कार. श्री सिंह ने यह घोषणा इंडिया गेट पर आयोजित टूर्नामेंट में भाग लेने के लिए अलग अलग देशों से आई 12 टीमों के कप्तानों के साथ एक फोटो सेशन में की । सेल  टूर्नामेंट के सभी मैचों में ’मैन ऑफ़ स्टील‘ बैस्ट  डिफेंडर अवार्ड भी प्रदान करेगा । पुरस्कार में एक ट्रॉफी और नकद धनराशि प्रदान की जायेगी । सेल ने देश के विभिन्न भागों में  बहुत सी अन्य रचनात्क गतिविधियों के साथ फुटबाल, एथलेटिक्स, तीरंदाजी और हॉकी के लिए आवासीय खेल अकादमियों की स्थापना की है । इससे सेल की देश में खेल का माहौल विकसित करने की प्रतिबद्वता सामने आती है। वर्ष 1992 में  सेल ने उडीसा के राउरकेला में हाकी अकादमी की स्थापना की । सेल का राउरकेला इस्पात संयंत्र भारत में हॉकी के गढ सुदंरगढ में स्थित है.  राउरकेला को हॉकी को बढ़ावा देने के लिए चुने जाने के लिए मुख्य कारण है सुदरगढ़ में है । स्थानीय आदिवासियों के लिए हॉकी उनके जीवन से जुड़ा हुआ है । इन लोगों में हाॅकी खेलने की एक नैसर्गिक प्रतिभा होती है और इनमें से  कई पेड़ों की शाखाओं से हॉकी स्टिक बनाकर खेलना शुरू कर देते हैं । जिनके लिए हॉकी केवल एक खेल न होकर जीवन जीने का एक तरीका है, सेल का उद्देश्य इन्हीं उभरती युवा प्रतिभाओं को तराशने का है। इन युवा प्रतिभाओं को पहचान कर निरन्तर प्रयास से विशेष वैज्ञानिक प्रशिक्षण प्रदान कर राष्ट्रीय और अंतरराष्ट्रीय कद के खिलाड़ियों के रूप में तैयार  किया जा रहा है. जून 2005 में, राउरकेला के हॉकी स्टेडियम को सिंथेटिक टर्फ की सबसे आधुनिक सुविधा से सुसज्जित किया गया था. सेल को गर्वहै कि, वर्ष 1975 में हॉकी का विश्व कप जीतने वाली टीम के स्टार खिलाड़ी माइकल किण्डों सेल के रोल पर है. [caption id="attachment_8997" align="alignnone" width="226" caption="invc"]invc[/caption]

Comments

CAPTCHA code

Users Comment

tag heuer lunettes, says on December 23, 2011, 9:54 PM

Find Great Tag Heuer Sunglasses... [...]Thank you for posting this interesting info. It's great to understand many people nevertheless care about this[...]...

bvlgari sunglasses, says on December 6, 2011, 6:07 AM

Where To Look For Sunglasses Online... [...]It's wonderful that people nevertheless know a lot about thing like that. I've just had yet another strategy pop into my mind[...]...

Louisville plastic surgery advertising, says on November 7, 2011, 4:29 AM

Who Are Real Plastic Surgery Experts... [...]]Having the right knowledge you can do quality work at at a lot of jobs and doing almost no mistakes.[...]...

picture into painting, says on October 3, 2011, 9:49 PM

Last News In World - Posted Here... [...]This is a new website on this topic. You can see more about it on the site[...]...

custom portrait painting, says on October 3, 2011, 1:43 AM

How ToLive Happily Blog... [...]When you know when doing your work you will do more than if you are completely without skills..[...]...

bare minerals makeup, says on September 27, 2011, 3:36 AM

What Is Real Hard Work... Here that could be help full to readers[...]...

1234test, says on September 14, 2011, 3:05 PM

Blogging About Living Cheaper... ...If you have skills and experience, these are are very important to make you happy at all things in life....

Stewart Bergantzel, says on July 10, 2011, 11:24 AM

Even if you decide you don't want the job, I recommend using the opportunity to practice. Completing an accredited educational training program for a career in computer animation can be done through an online school or college.

elementy kute, says on June 25, 2011, 12:19 PM

On your blog, I found what I was looking for. Thank you and invite on my page.

stomach flu symptoms, says on June 8, 2011, 7:06 AM

That is the suitable blog for anyone who wants to find out about this topic. You realize so much its nearly hard to argue with you (not that I really would need…HaHa). You undoubtedly put a new spin on a subject thats been written about for years. Great stuff, simply great!

Arnold Leerar, says on December 19, 2010, 2:43 PM

Hey I love your style I will subscribe for your feed please keep posting! Many women like the fact that these stores don't ask for a prescription because it means they don't have to pay for a doctor's visit in addition to the medication itself.

Shu Lisonbee, says on December 7, 2010, 11:51 AM

Thanks for taking the time to talk about this, I feel fervently about this and I take pleasure in learning about this topic. Please, as you gain information, please update this blog with more information. I have found it very useful.

Angelika Acebedo, says on November 30, 2010, 6:40 PM

Great website...and cool article man...thanx for the great post...keep on posting such article...

Anibal Hausman, says on November 26, 2010, 6:17 PM

This is often a very smart browse on behalf of me, Should admit that you are one in every of the best bloggers I ever saw.Thanks for posting this informative article. There are lots of healthy ways to deal with your anger.

Aliza Fiest, says on November 14, 2010, 10:47 AM

This is my first time i go post. I collected so many interesting things in your site especially its discussion. From the tons of comments on your articles, I guess I am not the only one having all the enjoyment here! keep up the good work.Regards

Emily Cucino, says on November 9, 2010, 10:57 AM

That's why they have been brought together in this new product, and why I'm testing it on myself and my own fat reducing needs. The second and final three weeks of maintenance allows the gradual integration of starches and sugar into the diet.

Rolando Fasano, says on November 7, 2010, 10:49 AM

Took me time to read all the comments, but I really enjoyed the article. It proved to be Very helpful to me and I am sure to all the commenters here! It's always nice when you can not only be informed, but also entertained! I'm sure you had fun writing this article. formula- While many mothers choose to breastfeed, formula is one of the baby essentials that every mother should keep in the house.

Diamond Brozyna, says on October 10, 2010, 9:58 PM

My philosophy is the simpler the better. Blend the soy milk, one banana and a half cup of ice.

Louann Mcandrews, says on October 7, 2010, 5:13 AM

You got numerous positive points there. I made a search on the issue and found nearly all peoples will agree with your blog. The basketball NCAA tournament boasts the best of the best in the country when it comes to the sport of college basketball, so naturally it is going to draw a massive following.

hypotheek, says on August 12, 2010, 12:59 PM

Bereken zelf uw hypotheek. Hypotheek berekenen? Maak snel een indicatieve berekening van het maximale leenbedrag van uw hypotheek.