Friday, October 18th, 2019
Close X

बसपा में शुद्धिकरण की प्रक्रिया से घबराये विधायक ,मीडिया पर दबाव बनाने के लिए कानूनी दॉव पेंच शुरू !

सुरेंदर अग्निहोत्री ,, लखनऊ,, बसपा में शुद्धिकरण की प्रक्रिया के तहत मुख्तार अंसारी की विदाई के बाद छवि को लेेकर बसपा के विधायक सर्तक हो गये है। अपनी छवि को बनाये रखने के लिये मीडिया पर दबाव बनाने के साथ-साथ कानूनी दॉव पेंच में उलझाने की प्रक्रिया को भी कारगर कदम के रूप में अपना रहे है। बीते दिनों फैजाबाद के विधायक जितेन्द्र सिंह बबलू द्वारा सभा में जुबान फिसल जाने की घटना को समाचार चैनलों द्वारा दिखाई जाने के बाद चैनलों को नोटिस दी गई है। गौरतलब है कि बबलू के वकील द्वारा भेजे गये पत्र की भाशा बड़ी रोचक है। दिनांक 20.04.2010 को सोहावल तहसील जनपद फैजाबाद में बसपा के बैनर तले कुर्मी महासम्मेलन का आयोजन किया गया था। जिसके मुख्य अतिथि मेरे क्लाइन्ट श्री जितेन्द्र कुमार सिंह उर्फ बबलू सिंह थे। उक्त कार्यक्रम में अपने संबोधन भाषण में उन्होंने बसपा सरकार की उपलब्धियों को जनता के सम्मुख रखा गया। और भविष्य में आने वाली समस्याओं का निराकरण और मा0 मुख्यमन्त्री जी द्वारा प्रदान की जाने वाली तमाम योजनाओं के बारे में बताया था। उक्त संबोधन में स्पष्ट रूप से यह कहा गया था कि ´´यदि क्षेत्र के अधिकारी जनता की समस्याओं का समाधान करने में दिलचस्पी नहीं लेते हैं तो इसकी शिकायत वह मा0 मुख्यमन्त्री जी से करते है और सम्बंधित अधिकारी के खिलाफ जॉंचोपरान्त कार्यवाही भी होती है।´´ उन्होंने मंच से यह भी कहा था कि ´´कभी भी गलती से कानून अपने हाथ में मत लीजिएगा नहीं तो आदरणीय बहन कु0 मायावती जी कभी किसी को माफ नहीं करेंगी, चाहे फिर वह कोई भी हो, उसके खिलाफ भी मा0 मुख्यमन्त्री जी कड़ी कार्यवाई करेंगी।´´ यह बात सभी को पता है कि चूंंकि हर जगह प्लेसमेंट एजेन्सी द्वारा शिक्षित एवं नौजवान बेरोजगारों को प्राईवेट कम्पनियों आदि में नौकरी दिलाने के लिए पैसे लिए जाते हैं। जनपद फैजाबाद में मेरे क्लाइन्ट द्वारा ऐसी व्यवस्था करवाई गई है जिसमें बेरोजगार सीधे तौर से कम्पनी से सम्पर्क करके अपना आवेदन दे सकता है, जिससे वे ठगे ना जा सके। मेरे क्लाइन्ट के प्रयास से क्षेत्र के तमाम बेरोजगार प्राईवेट कम्पनी में नौकरी करके अपना जीवन यापन कर रहे हैं, यह कहॉं का अपराध हैर्षोर्षो आपके संज्ञान में लाना है कि मेरे क्लाइन्ट द्वारा अपनी बसपा पार्टी अथवा किसी भी पदाधिकारी अथवा मन्त्री जी के खिलाफ एक शब्द भी नहीं बोला गया है। बसपा ही एकमात्र अनुशासित पार्टी है, उसके प्रत्येक सदस्य एवं कार्यकर्ता को ज्ञान है कि संयमित एवं सभ्य भाषा का ही इस्तेमाल करना है। जिसकी पुष्टि भाषण की मूल सी0डी0 से की जा सकती है, जो कि मेरे पास उपलब्ध है। चूंंकि उक्त कार्यक्रम में इलेक्ट्रानिक मीडिया के स्थानीय चैनल क्रमश: सिटी चैनल, साकेत न्यूज, जी वन एवं जन सन्देश मौजूद थे। ई-टी0वी0 उ0प्र0 चैनल का कोई भी पत्रकार अथवा कैमरामैन कार्यक्रम कवर करने हेतु नहीं आया था। ई-टी0वी0 उ0प्र0 के चैनल ने स्थानीय चैनलों द्वारा की गई कवरेज की सी0डी0 प्राप्त करके कम्प्यूटर सिस्टम द्वारा मूल सी0डी0 से छेड़छाड़ करते हुए वास्तविकता हटाकर उसे दूसरा रूप दे दिया। ध्यान देने योग्य बात यह है कि मेरे क्लाइन्ट की ई-टी0वी0 पर जो भी बातें सुनवाई जा रही हैं वह कटी हुई तथा टुकड़ों में उपलब्ध है। जो कि आपराधिक कृत है। पूरी बात सुनने पर असली मतलब स्वत: सामने आ जाता है। h4

Comments

CAPTCHA code

Users Comment

Marketing Automation, says on January 2, 2012, 12:41 PM

Not really that funny... While I was flipping through the story, a coyote just ate my pet hamster!...

Robb, says on December 30, 2011, 10:42 AM

Leadership... If you could just point me in the right path, it could be fantastic, thank you....

jwoww tanning lotion, says on November 23, 2011, 10:57 AM

Superb website…... [...]always a big fan of linking to bloggers that I love but don’t get a lot of link love from[...]……...

website, says on November 19, 2011, 9:47 PM

Particularly entertaining many thanks, I'm sure your audience would likely want further writing of this nature keep up the great work.

Colby Raul, says on November 13, 2011, 11:18 AM

aba... ugg herren classic short schokoladencentimetres of surface area of the garment and the down to keep kids body warm and comfortable...

Coping Skills For Anger, says on October 27, 2011, 2:17 AM

Brain buffet... Just a tip - you might consider write at high school education level for better engagement....

How To Pass A Drug, says on October 26, 2011, 4:21 AM

A real kick... I appreciate the topics but there is quite a bit of advertising on this site....

Loch Lomond Log Cabins, says on October 25, 2011, 2:46 AM

Funny Thing Happened... While I was reading the blog post, a moor hen just fought with my pet hamster!...

Certified Management Accountant Exam, says on October 24, 2011, 9:51 AM

Should I stay or should I go now... Currently I need to figure out whether to read more of the web blog, or go to bed....

tamion riun, says on October 11, 2011, 12:26 AM

Related…... [...]just beneath, are numerous totally not related sites to ours, however, they are surely worth going over[...]…...

personal injury attorneys, says on October 6, 2011, 3:12 PM

Dreary Day... It was a dreary day here today, so I just took to piddeling around on the internet and realized...

online degree, says on August 31, 2011, 10:00 PM

Get your online degree!... Left you a trackback for your readers to help them get an online degree....

eye exercises to improve vision, says on August 22, 2011, 8:35 AM

Improve your vision naturally!... Thanks. Left you a trackback to help your readers improve eye vision naturally....

Leigha Larios, says on July 1, 2011, 9:35 AM

Thankful i recently uncovered this excellent website, Another good site is Dianabol is going to be sure to conserve it in order to search often.

Pracha leaves hospital | Full Moon Party Thailand, says on June 24, 2011, 6:57 AM

Full Moon Party Thailand... [...]the time to read or visit the content or sites we have linked to below the[...]...

Sharron Ceballos, says on June 18, 2011, 9:46 AM

We bookmarked your web sites and blog cause it consists of really numerous awesome information and facts. Superb articles keep it up.

Aukcje Alegro, says on June 2, 2011, 4:29 AM

Can I just say what a relief to find someone who actually knows what theyre talking about on the internet. You definitely know how to bring an issue to light and make it important. More people need to read this and understand this side of the story. I cant believe youre not more popular because you definitely have the gift.

Best Energy Saving Light Bulbs, says on May 21, 2011, 6:00 AM

pretty handy stuff, overall I think this is worth a bookmark, thanks

Imelda Saemenes, says on April 5, 2011, 5:37 AM

With havin so much content do you ever run into any issues of plagorism or copyright infringement? My site has a lot of unique content I've either authored myself or outsourced but it appears a lot of it is popping it up all over the web without my authorization. Do you know any methods to help prevent content from being stolen? I'd genuinely appreciate it.

zero friction marketing, says on March 10, 2011, 5:12 PM

It can be rare to locate an expert in whom you might have some confidence. In the world at present, nobody genuinely cares about showing others the best way in this matter. How fortuitous I am to have actually found a wonderful website as this. It truly is people like you who really make a real difference in this world through the tips they share.

Jonah Maohu, says on December 19, 2010, 12:04 AM

Aw, this was a really quality post. In theory I'd like to write like this too - taking time and real effort to make a good article... but what can I say... I procrastinate alot and never seem to get something done. If you've done that - done the paperwork and due diligence and can show as much in court - then you have put yourself in a favorable position when going through bankruptcy law proceedings.

James Scala, says on December 4, 2010, 6:20 PM

so much wonderful information on here, : D.

Chadwick Lonero, says on December 4, 2010, 2:13 AM

We need men who can dream of things that never were. To begin with, how would you know or recognize that your child actually has a problem? Gauging your child by her reading abilities, is an excellent way.

mopokortti vaasa, says on December 3, 2010, 5:41 AM

I gotta bookmark this website it seems invaluable very beneficial

mopokortti veikkaus, says on December 2, 2010, 11:58 PM

I genuinely enjoy reading on this web site , it has excellent blog posts.

Annoying Dog Barking, says on December 1, 2010, 5:35 AM

I am constantly thought about this, thanks for posting .

社会人サークル, says on November 19, 2010, 11:41 AM

Terrific, this information is exactly what I was searching for.

Bee Herrada, says on November 14, 2010, 7:18 AM

Fabulous blog post need to admit, you'd put a long time and energy engrossed I can tell! Your current website is amazingly awesome likewise. Just how long would it require you to develop this fabulous site close to wherever it really is at the moment?

Hai Barrie, says on November 10, 2010, 7:29 AM

These foods will fill you up and assist your digestive program work nicely. These are not natural methods that the body is used to as the body wants more food and you usually give in after a few weeks of dieting.

Nikita Couillard, says on November 8, 2010, 9:37 AM

Just wanted to say thanks for this. You can ask if you can have an epidural to help with birth pain, but tell them you want to still feel when you are having a contraction.

Dee Galkin, says on November 6, 2010, 6:37 AM

I admire the valuable information you offer in your articles. I will bookmark your blog and have my children check up here often. I am quite sure they will learn lots of new stuff here than anybody else! The very first thing that you need to do before you fall behind on mortgage payments is to sit down and analyze every single penny that comes in and goes out of your household.

Ashton Lico, says on October 27, 2010, 8:45 AM

I have been exploring on the web hoping to get some ideas on how to get our website coded, your overall style together with style are fantastic. Did you actually code it by yourself or did you employ a coder to get it done for you personally?

Carson Tryba, says on October 27, 2010, 5:53 AM

If only big babies could find a they truly enjoy as soon as I've written previously in respect to.

Lita Spriggs, says on October 25, 2010, 7:27 AM

Here's a bit of useful data and they still have some facts to work out.

Poker, says on October 19, 2010, 11:42 PM

Simply want to say your article is striking. The clearness in your post is simply spectacular and i can take for granted you are an expert on this subject. Well with your permission allow me to grab your rss feed to keep up to date with future post. Thanks a million and please keep up the effective work.

Online Banking Security, says on October 18, 2010, 11:55 AM

Hey, I just hopped over to your site via StumbleUpon. Not somthing I would normally read, but I liked your thoughts none the less. Thanks for making something worth reading.

pikavippi, says on October 16, 2010, 5:40 PM

Can you write another article about this topic simply because this post was a bit difficult to fully grasp?

Brady Houseworth, says on October 10, 2010, 11:01 PM

One type of vegetable only to be chosen from the following spinach, chard, chicory, beetgreens, green salad, tomatoes, celery, fennel, onions, red radishes, cucumbers, asparagus, cabbage. Antioxidants are important because they can help your body get rid of toxins and other harmful chemicals that can slow down your metabolism.

Yoshiko Degroote, says on October 7, 2010, 6:20 AM

You have numerous nice points here. I done a research on the subject and discovered nearly all peoples will agree with your blog. The second part is exercise, particularly cardiovascular exercise.

Trailers Used, says on September 24, 2010, 6:11 PM

Thank you for your help!Thank you and My best regards! Thank you and Sorry for so many questions but i really need your help. They really do grow up too fast.

Prescription Meds, says on May 6, 2010, 9:01 PM

Interesting idea but I'm not sure it would work